برخی تریبونداران محترم، این هفته از همه چیز سخن گفتند، اما به این ماجرا اشارهای هم نفرمودند. لبسوز است شاید هم لبدوز و الّا باید لبهای حضرات باز میشد به گفتن، به روشنگری.
لایحه عفاف و حجاب قوه قضائیه پس از چند ماه کشوقوس میان تغییراتی که دولت و مجلس در آن ایجاد کردند و ایرادات شورای نگهبان به آن، حالا به موضوعی اختلافی میان قوه قضائیه و دولت تبدیل شده است.
در حالی که متوسط افزایش حقوق کارمندان، کارگران و بازنشستگان در سال جاری از ۲۵ درصد فراتر نمیرود و دولت هرگونه درخواست برای افزایش حقوقها را رد میکند، اما گزارش اخیر مرکز آمار ایران تصریح میکند که در مهر ۱۴۰۲ از میان ۵۳ قلم خوراکی منتخب در نقاط شهری ایران، ۱۸ قلم افزایش قیمتی بالاتر از نرخ تورم نقطهای نقاط شهری (۳۹.۳ درصد) داشتهاند.
در روزهای نخست آبان سال جاری ابراهیم رییسی، مصطفی زمانیان را به ریاست مرکز بررسیهای استراتژیک ریاستجمهوری منصوب کرد. چهرهای دارای دکترای سیاستگذاری عمومی که خبرگزاری دولت بخش مهمی از رزومه او را «از نویسندگان طرح تحول دولت سیزدهم» معرفی کرده و نوشت که «وی علاوه بر مدیرعاملی بنیاد تعالی اجتماعی زندگی در هیاتمدیره صندوق نوآوری و شکوفایی ریاستجمهوری ...
با تصویب قانون بانک مرکزی به نظر میرسد این بانک در حوزه سیاستگذاری پولی استقلال بالاتری پیدا کرده و در عین حال حوزه نظارت آن نیز بیشتر شده است. این قانون ۶۷ ماده دارد و این مواد جایگزین مواد یک تا ۱۷، بخشی از بندهای مواد یک تا ۱۷، بندهای ب و ج ماده ۱۸، مواد ۱۹ تا ۲۶.۴۲ تا ۴۴ قانون پولی و بانکی شده است. همچنین تلاش شده اختیارات و وظایف بانک مرکزی ...
طرح ساخت خانههای در استطاعت در شهرهای جدید، کلید خورد. در قالب این طرح، دولت خانههای متری ۱۰میلیون تومان برای خانهدار شدن دهکهای یک تا چهار فاقد مسکن، میسازد. قرار است خانههای دولتیساز در شهرهای جدید در قالب نهضت ملی مسکن، با مدل تازهای احداث شود. در این مدل عملیات ساخت خانههای دولتیساز به صورت «اتمام سفتکاری بدون انجام ...
بگومگو بر سر نحوه توزیع امتیازهای ساختمانی بین دولت و شهرداری تهران بالا گرفته است. بررسی ریشه این اختلافهای معنادار و البته همیشگی میان دولت و شهرداری درباره مصوبات کمیسیون ماده ۵ تهران، حکایت از وجود نقص در قانون دارد و این نقص به حدی جدی است که عملا کنترل از راه دور مدیریت شهری را برای سیاستگذار دولتی غیرممکن کرده است.
فارس میگوید بعد از ارسال لایحه عفاف و حجاب به مجلس واکنشهای زیادی علیه این لایحه شکل گرفت و پس از آن در سامانه این خبرگزاری نیز پویشی ثبت شد که در یکهفته به بیش از ۱۲۱ هزار امضا رسیده است.
برخی نمایندگان از بازبینی و در لایحه در بهارستان سخن گفتهاند. در جبهه روزنامه کیهان و حسین شریعتمداری نیز کار به طرح ادعای عدم مطالعه لایحه از سوی رئیس دستگاه قضا و انتقاد شدیداللحن از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشیده شده است. فراتر از تمامی این واکنشها، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، نه تنها در قامت منتقد ظاهر شده، بلکه خود نیز مدعی طرح لایحهای ...
اولین تفاوت این دو لایحه به تعریفشان از موضوع مورد بحث در لایحهای است که دست به تدویناش زدهاند. در تمام متن لایحه قوه قضائیه، موضوع کشف حجاب مدنظر است، اما آنچه مورد نظر لایحه ستاد امر به معروف و نهی از منکر است، ۹ مورد است که از عدم رعایت پوشش شرعی تا آلودگی صوتی، روبهرویی زن و مرد، رقص و سگگردانی و... را در نظر دارد.
یکی از خلاقانه ترین روش های مورد استفاده دولت برای مهار تورم و حل برخی دیگر ازمهمترین مسایل اقتصادی کشورکه این روزها فعالانه توسط برخی دستگاه ها دنبال می شود، سانسور و سکوت درباره انتشار آمارمربوطه است؛ با این انگیزه که لابد خاطرجامعه از بابت رشد برخی شاخص ها پریشان وآشفته نشده یا مسئله از یادها محو شود ومحو بماند.
به هیچ عنوان، با تغییر شخص و صرف وارد کردن خودرو مشکلات این حوزه حل نخواهند شد. تا زمانی که خصوصیسازی صورت نگیرد و ارتباطات خارجی ما در حوزه خریدهای فنی و مشارکت در تولید، به سطح حسنهای نرسد، نمیتوان به تغییر محسوس امیدوار بود
زاکانی را نمیتوان در همین رویا و سودای تصاحب اکثریت صندلیهای مجلس آتی محدود کرد؛ فعالیتهای او قبل از شهردار شدنش و اقداماتش در شهرداری در راستای رسیدن به ریاست قوه مجریه بوده و هست. مصداق این گفته نیز ارائه طرح «راهاندازی سازمان فناوریهای نوین و نوآوری شهری شهرداری تهران» توسط زاکانی است که به نوعی دولتی کوچک را در آن گنجانده بود.